Martin Sedlák

Přesvědčivý online marketing!

Píšeme - užitečné rady a tipy

Dnešní tipy: Jak psát prodejní titulky pro web?

Trápíte se s psaním textů pro váš web?

Vyzkoušejte osvědčené postupy, které v praxi používá copywriter Martin Sedlák. Přesvědčivý obsah a poutavé titulky jsou dobrým základem obchodně úspěšného webu.

  • Dozvíte se, jak pomocí textů jednoduše zdůrazníte vaše prodejní výhody.
  • Dále vám Martin Sedlák napoví, jak používat lidské motivátory, které ovlivňují uživatele internetu během rozhodování o nákupu.

Copywriting v praxi 1. díl - Zdůraznění vaší prodejní výhody ➷

Hitem posledních let je zateplení domů. Hlavní výhodou zateplení je úspora 50% nákladů za vytápění. Na tomto příkladě vám odhalím, jak lze zdůraznit výhodu pomocí titulků. Uvedený systém psaní můžete využít i pro váš web.

Titulek s prostým konstatováním výhody:

Zateplením domu ušetříte 50% nákladů za vytápění.

Důrazný, rozkazovací titulek:

Ušetřete 50% nákladů za vytápění!

Titulky s číslem:

5 důvodů pro zateplení vašeho domu.
5x plus pro zateplení vašeho domu.
Zateplení domů - všechny výhody na 1. pohled.

Tázací titulky:

Jak ušetřit 50% nákladů za vytápění?
Chcete ušetřit 50% nákladů za vytápění?

Titulek s použitím přímé řeči:

„Nevěřil jsem, ale díky zateplení domu nyní šetřím 50% nákladů za vytápění.“

Prodejní texty s odkazem na akční nabídku:

Už 124 majitelů domů šetří za vytápění. Využili totiž mimořádnou nabídku na zateplení »
62% majitelů domů zbytečně utrácí za vytápění. Nemuseli by, kdyby využili akční slevu na zateplení »
Zbytečně utráceli peníze za vytápění, dokud nevyužili výhodnou nabídku na zateplení domu »

Prodejní texty s odkazem na slevu 20%. Hra se slovesy utajit, odhalit a objevit - bulvární styl psaní:

Zateplení domu je nyní levnější!
Ostatní dodavatelé vám to utajili?
Zateplení u nás právě pořídíte se slevou 20% »

Objevte tajemství o 20% levnějšího zateplení domu, které vám zůstalo dosud utajeno!

Dnes jsme zákazníkům odhalili šokující nabídku. Účinné zateplení domu teď o 20% levněji »

Objevili jsme způsob, jak ušetříte 20% za zateplení domu.

Odhaleno! Zateplení domu nyní pořídíte se slevou 20% »

« Dejte vašim výrobkům a službám větší lesk! Pokud nevíte jak, budu vaším hlasem. »

Zašlete nezávaznou poptávku »


Copywriting v praxi 2. díl - Jak obchodně pracovat s lidskými motivátory?

Lidé se při nákupu rozhodují na základě různých priorit: faktů, pocitů a emocí. Rozhodování lidí také ovlivňují jejich charakterové vlastnosti. Všechny tyto aspekty využíváme při psaní prodejních textů.

Hlavní lidské motivátory:

Zdraví, rodina, láska, peníze, majetek a sex.

Po čem lidé většinou touží:

Vydělat či ušetřit peníze, zajistit se na stáří, být úspěšní v práci, ušetřit čas, ulehčit si život v práci a doma, být sexy, být krásní, vzdělávat se, cestovat atd.

Charakterové vlastnosti člověka:

Mezi nejúčinnější pro získání nákupní motivace patří záporné vlastnosti člověka: chamtivost, lakota, závist a lenost. Celkem ovšem existuje cca 500 lidských charakterových vlastností.


Praktický příklad jak motivátory využít při psaní textů

Zadání: Napište 5 bodů zvyšujících touhu využít estetickou službu, která je určena výhradně pro ženy. Jde o prodlužování řas». Pokuste se účinně pracovat s lidskými motivátory. Nezaměňujte emoční prožitek a vlastnosti prodloužených řas.

Řešení: Zajímavá fakta o ženách s prodlouženými řasami:

  • Jsou atraktivnější pro své partnery. (láska)
  • Kdekoliv přitahují pozornost mužů. (být sexy, být krásná, být úspěšná)
  • Zpravidla vydělávají více peněz. (vydělat peníze, být úspěšná, závist, chamtivost)
  • Mají bohatší sexuální život. (sex)
  • U ostatních žen vzbuzují obdiv nebo závist. (být úspěšná, závist)

Proč uvedené řešení?

Většina kosmetických salónů na svých stránkách uvádí jako hlavní prodejní argument, že prodloužené řasy vydrží opravdu dlouho. Jde ovšem pouze o vlastnost produktů. Hlavní motivací ženy, která podstupuje prodlužování řas, je především touha být krásná a sexy.

Obsahová strategie pro váš web. Efektivně vám mohu poradit i pomocí online konzultací!

Při přípravě textů pro web definujte vaší cílovou zákaznickou skupinu. Z ní si vyberte jednu fiktivní osobu, která bude vaším vzorovým klientem. Tímto způsobem se lépe vcítíte do pocitů osoby, pro kterou tvoříte váš text - říkáme tomu tvorba person. Pokuste se přiřadit lidské motivátory k vašim prodejním aktivitám a vytvořte text, který bude zvyšovat nákupní motivaci vašeho potenciálního zákazníka. Pokud si nebudete vědět rady, můžete si u mě objednat online konzultaci. Zajistíte si tak nezávislý pohled na váš byznys ze strany ostříleného profesionála. Získáte užitečné rady a efektivní doporučení pro váš projekt. Dokážu zpracovat jakékoliv téma, poradím si s každou výzvou.

Zašlete nezávaznou poptávku »

« Nápadité texty pro weby, sociální sítě a digitální média. Tiskové zprávy, SEO obsah... »


Kam dál? ACTUAL NET marketing s.r.o. poskytuje profesionální správu PPC reklamy v systémech Google Ads, Seznam Sklik a Facebook Ads. PPC agentura - zjistit více »